Ελπίδα για τους θαλασσαιμικούς στην Κύπρο με την ένταξη του Reblozyl στο ΓεΣΥ

Η «εθνική ασθένεια» της Κύπρου
Ένας στους επτά Κύπριους είναι φορέας της θαλασσαιμίας, ενώ περισσότεροι από 1.300 άνθρωποι ζουν με τη νόσο, καθιστώντας την Κύπρο τη χώρα με τη μεγαλύτερη αναλογία θαλασσαιμικών ασθενών παγκοσμίως σε σχέση με τον πληθυσμό της.

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Θαλασσαιμίας, οι ασθενείς και οι οικογένειές τους στρέφουν το βλέμμα τους στις νέες θεραπευτικές εξελίξεις, που δημιουργούν αισιοδοξία για το μέλλον.


Το Reblozyl και η νέα εποχή στη θεραπεία
Το φάρμακο Reblozyl χαρακτηρίζεται διεθνώς ως σημαντική πρόοδος στη διαχείριση της β-θαλασσαιμίας, καθώς βοηθά τον οργανισμό να παράγει πιο ώριμα και λειτουργικά ερυθρά αιμοσφαίρια.

Παρότι δεν αποτελεί οριστική θεραπεία ή γονιδιακή παρέμβαση, μπορεί να μειώσει σημαντικά την ανάγκη για συχνές μεταγγίσεις αίματος, ιδιαίτερα σε νεότερους ασθενείς.

Η μεγάλη κλινική μελέτη BELIEVE, στην οποία βασίστηκε η έγκριση του φαρμάκου σε Ευρώπη και ΗΠΑ, κατέδειξε ότι σημαντικό ποσοστό ασθενών κατάφερε να περιορίσει αισθητά τις μεταγγίσεις.

Το Reblozyl έχει εγκριθεί για ενήλικες με β-θαλασσαιμία που εξαρτώνται από μεταγγίσεις, ενώ χρησιμοποιείται και σε συγκεκριμένες μορφές μυελοδυσπλαστικών συνδρόμων.


«Θυμόμαστε τους φίλους που χάσαμε»
Ο πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Θαλασσαιμίας, Μίλτος Μιλτιάδους, ανέφερε πως η 8η Μαΐου αποτελεί ημέρα μνήμης αλλά και διεκδίκησης για τους ασθενείς.

Όπως είπε, οι παλαιότερες γενιές θαλασσαιμικών έδωσαν μάχη για τα αυτονόητα, σε εποχές όπου δεν υπήρχε επάρκεια αίματος ή επαρκής φαρμακευτική αγωγή.

«Θυμόμαστε τους φίλους που χάσαμε και την τύχη να βρισκόμαστε ακόμα εδώ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος σημείωσε ότι, παρά τις σοβαρές προκλήσεις που παραμένουν —όπως η επάρκεια αίματος και η στελέχωση των Κλινικών Θαλασσαιμίας— η ένταξη του Reblozyl στο ΓεΣΥ δημιουργεί νέα προοπτική.

«Λιγότερες μεταγγίσεις σημαίνουν λιγότερη υπερφόρτωση σιδήρου, λιγότερες επιπλοκές και περισσότερο χρόνο ζωής έξω από τα νοσοκομεία», υπογράμμισε.


ΟΑΥ: Σημαντική αλλά δαπανηρή θεραπεία
Από πλευράς ΟΑΥ, η λειτουργός Α’ και φαρμακο-οικονομολόγος Όλγα Πιτσιλίδου ανέφερε ότι η αποζημίωση του Reblozyl αποτελεί σημαντικό πολιτικό και οικονομικό ζήτημα.

Όπως εξήγησε, η θεραπεία μπορεί να βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής των ασθενών και να περιορίσει τις επιπλοκές από τις συχνές μεταγγίσεις, ωστόσο συνοδεύεται από υψηλό οικονομικό κόστος για το σύστημα υγείας.

Παράλληλα, τόνισε ότι εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τη μακροχρόνια διάρκεια της θεραπείας και το πραγματικό οικονομικό όφελος που θα προκύψει από τη μείωση των μεταγγίσεων και των επιπλοκών.

Σύμφωνα με την ίδια, η υπόθεση του Reblozyl αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Κύπρος θα κληθεί να διαχειριστεί στο μέλλον τα καινοτόμα φάρμακα υψηλού κόστους, ισορροπώντας ανάμεσα στην πρόσβαση των ασθενών και τη βιωσιμότητα του ΓεΣΥ.

Latest news
Related news