Κλοπή από τον εκθεσιακό χώρο στη Φασούλα
Θύμα κλοπής έπεσε ο γνωστός Κύπριος γλύπτης Φίλιππος Γιαπάνης, καθώς άγνωστοι απέσπασαν μπρούτζινο γλυπτό από το πάρκο γλυπτικής που διατηρεί στη Φασούλα.
Ο καλλιτέχνης, μιλώντας στο Κανάλι 6, εξέφρασε την απογοήτευσή του, σημειώνοντας ότι δεν είναι η πρώτη φορά που έργα του γίνονται στόχος κλοπής.
«Ήταν έργο ζωής 20 χρόνων»
Όπως ανέφερε, το συγκεκριμένο γλυπτό βρισκόταν στον εκθεσιακό χώρο εδώ και δύο δεκαετίες και μόλις την περασμένη Παρασκευή ολοκληρώθηκε η τελική επεξεργασία του με την απαραίτητη οξείδωση και τη δημιουργία πατίνας.
«Το άφησα μαζί με άλλα επτά γλυπτά στην αυλή και μέσα στο Σαββατοκύριακο εξαφανίστηκε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Το έργο απεικονίζει μια γυναίκα με δύο παιδιά και συμβολίζει την ισορροπία και τη συνοχή της οικογένειας.
«Χρειάστηκε οργανωμένη επιχείρηση»
Ο Φίλιππος Γιαπάνης εκτιμά ότι η κλοπή δεν έγινε από ένα μόνο άτομο, αλλά από οργανωμένη ομάδα.
Όπως εξήγησε, το γλυπτό ζυγίζει περίπου 80 κιλά και η μεταφορά του απαιτούσε συντονισμό και όχημα.
Παράλληλα, θεωρεί απίθανο οι δράστες να το έκλεψαν για την αξία του μετάλλου.
«Αν ήθελαν να το λιώσουν, θα έπαιρναν και τα υπόλοιπα μικρότερα μπρούτζινα γλυπτά που βρίσκονταν στον ίδιο χώρο», ανέφερε.
Δεν προχώρησε σε καταγγελία
Ο καλλιτέχνης δήλωσε πως δεν προχώρησε σε επίσημη καταγγελία στην Αστυνομία, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι δύσκολα θα εντοπιστούν οι δράστες.
«Δεν γίνεται να δρουν με τόση άνεση οι κλέφτες. Πιθανόν να ξέρουν ότι κανένας δεν θα ασχοληθεί μαζί τους», σημείωσε.
Αμοιβή €5.000 για την επιστροφή του έργου
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το γλυπτό του, ο Φίλιππος Γιαπάνης ανακοίνωσε ότι προσφέρει αμοιβή 5.000 ευρώ σε όποιον συμβάλει στην επιστροφή του έργου.
Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενες κλοπές έργων τέχνης από τον ίδιο χώρο, προκαλώντας νέα ανησυχία για την ασφάλεια πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δημιουργιών.

